collages

uit 2002 tot 2005 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

a heap of broken images

2005

'A heap of broken images', een zin uit het epische gedicht 'The wasteland' van T.S.Elliot, vormt het uitgangspunt van deze collage, waarin verschillende andere werken zijn samengebracht. (krantenfoto's, poloardoids, kopieen, acrylverf en inkt op papier)

What - The next

2004

Lichamen bewegen van rechts naar links, en van links naar rechts, angstig of volgzaam. Spaans revolutionaire texten, de grote stad, hekken en structuren vormen de context. (foto's, fragmenten uit tijdschriften, oliepastel op papier)

A Curve is left - right angle

2003

Jan Cremer, van de onverbiddelijke best-seller 'Ik Jan Cremer' gelijktijdig afgebeeld in verschillende leeftijden, temidden van onbekende, gedroomde of karikaturale figuren (oa de kapitalist van Georg Grosz) (Collage van krantenfoto's en tekeningen)

Connective Tissue 1

2003

Microscopische detailopnamen van menselijke cellen en organen vormen als een organisch netwerk het verbindend element. (foto's, fragmenten uit tijdschriften en oliepastel op papier)

Connective Tissue 2

2003

Een netwerk van takken vormen een abstracte structuur tegen een achtergrond van organisch weefsel. Er ontstaat een landschap, geschikt voor figuren afkomstig van en triptiek van Francis Bacon. (foto's, krantenfoto's, fragmenten uit tijdschriften, oliepastel en inkt op papier)

Connective Tissue 3

2003

Microscopische opnamen van cellen en menselijk weefsel vormen, samen met een netwerk van boomtakken en stammen, een abstracte organische structuur, waaruit de vage omtrekken van individuen zichtbaar worden. (foto's, oliepastel en inkt op papier)

Evacuate the leftist bunker

2003

Humanistische grondopvattingen worden op een aan religie verwante dogmatische methode toegepast, totdat er geen weg terug meer is. (acrylverf, inkt en fragmenten uit tijdschriften op paier)

New Society Way Out

2003

Het verzet voor of tegen een nieuwe maatschappij wordt in drie lagen gevoerd; alleen tegen een groep, samen optrekkend of verenigd door een gemeenschappelijk ongemak. De ontsnapping bestaat uit lijdzaam individualisme. (foto's, krantenfoto's, tijdschriftfragmenten op papier)

The Face

2003

Een foto van een meisje wat je indringend aankijkt vormt de basis van deze collage. De starende blik, direct, via de camera of via een magisch ritueel. (collage van foto's en tekeningen)

Trash

2003

Verschillende gebeurtenissen uit het recente verleden bij elkaar gebracht. Een overvloed aan energie, agressie, geweld en verdriet, met de stad als decor. (collage van krantenfoto's en foto's, bewerkt met oliepastel en inkt)

Hotel

2002

Het hotel als metafoor voor tijdelijkheid, voor een grootstedelijke transitieruimte. Vreemdelingen komen samen en gaan langs elkaar heen, classisistische ornamentiek maakt het niet menselijker. Onder meer gebaseerd op de merz-collages van Kurt Schwitters.

Inside the Unconscious

2002

Binnenin het onbewuste is slechts sprake van fragmenten, onvolledige beelden en onscherpte. Verschillende beelden kijken naar elkaar en vormen verbanden. Het oog als toegang tot het onbewuste. (collage van foto's, tekeningen, bewerkt met acrylverf en inkt)

Rome

2002

Een standbeeld van een monnik in Rome en een model van het de modeontwerpers Victor en Rolf zijn de centrale figuren in een architectonische ruimte die zowel oud als nieuw is, binnen als buiten. (foto's uit kranten/ tijdschrijften, oliepastel en inkt op papier)