oliepastels
oliepastels
uit 2004 tot 2007
(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

enter clemente
2007Het individu in al zijn verschijningen. Anoniem en bedreigend in een groep, kwetsbaar en naakt alleen, achter de facade van de blik en via de tekening van de handen. (houtskool, oliepastel en inkt op papier)

Marcos III
2007Een beeld van de voormalige corrupte leider van de Filipijnen, gelijktijdig aanwezig als vernietigd. De gelijkenis met Mount Rushmore in de Verenigde Staten dringt zich op. (oliepastel en inkt op papier)

Dada Maskers
2006dada maskers

Galla
2006The funeral of the anarchist Galla, een schilderij van Carra, gecombineerd met L'homme revolte, een eerder werk van Martijn Huting, geabstraheerd en geintensiveerd tot gestolde energie en beweging. (oliepasel, oostindische inkt en lak op papier)

Herfstbeeld
2006standbeelden

L'homme Revolte
2006L'homme revolte, het beroemde boek van Albert Camus, handelt over de opstand als de grondslag van de mens. Tegenover het onvermijdelijke geweld van de revolutie plaatst Camus de redelijkheid van de persoonlijke revolte. Het verliezen van het zelf ten opzichte van hetgeen waartegen de opstand gericht is, is het uitgangspunt van dit werk. (oliepastel en oostindische ink op papier)

menselijk patroon
2006human pattern

Schiele's Handen
2006De handen zijn in het werk van Egon Schiele de spiegel van de getormenteerde ziel. Terwijl in de schepping van Adam de vingers elkaar raken, dansen ze hier om elkaar heen zonder samen te komen. (oliepastel en inkt op papier)

Wasteland
2006Passages uit 'The wasteland', het beroemde epische gedicht van T.S. Elliot, licht ten grondslag aan dit abstracte en verlaten landschap. 'and the dead tree gives no shelter, the cricket no relief' - 'What are the roots that clutch, what branches throw out the stony rubbish' (oliepastel en oostindische inkt op papier)

3 gezichten
2005Voorgrond en achtergrond gaan in elkaar over. Uit de achtergrond maken drie personen zich los. Gestolde beweging en abstractie. (oliepastel en inkt op papier)

Madrid
2005Een krantenfoto van de demontstratie tegen de terroristische aanslag in Madrid van 11 maart 2004 vormt de aanleiding tot dit werk. De centrale figuur houdt het gehele beeld bij elkaar, de handen symboliseren zowel kracht als machteloosheid. (oliepastel en inkt op papier)

Metropolis
2005Een filmstill van de film Metropolis van Fritz Lang uit 1927. Een persoon probeert uit alle macht de tijd die alles reguleert de stoppen of te veranderen. De onmogelijkheid van deze sisyphusarbeid wordt versterkt door de drievoudige afbeelding. (oliepastel en inkt op papier)

Stad
2005Achter een voorgrond die aan een stad doet denken waarin een eenzame figuur zijn weg zoekt verschijnt een andere wereld van zwart-witte ruimtelijke structuren, mensen en verhalen. De relatie tussen voorgrond en achtergrond is echter niet evident. (oliepastel, inkt en stift op papier)

N.D.A.S.
2004Fragmenten van het schilderij 'Nude descending a staircase' van Marcel Duchamp uit elkaar gehaald en opnieuw gecombineerd. Kubisme als proces. (oliepastel en oostindische inkt op papier)

night
2004night